2011-10-10



Min älskade Bluey finns inte längre hos oss...
Efter att ha upptäckt att hon andades ansträngt inatt..... var det en tripp till veterinären idag... tråkiga nyheter... hennes blåsljud på hjärtat hade resulterat i en massa vatten lungorna.... valet fanns - försöka lägga in henne akut, veterinärerna skulle då få försöka sätta dränage, ge vätskedrivande m.m. - eller låta henne få somna in......
Vår suveräna veterinär Anita varnade direkt för att prognosen inte var god... Bluey hade ju förutom blåsljudet även problem med sköldkörteln, och tålde tyvärr inga av medicinerna för detta....
Jag kände direkt att jag kan inte förmå mig att låta henne genomgå något sånt... och som inte ens med säkerhet skulle kunna ge henne mer än kanske några veckor............ Ett av de hårdaste o svåraste beslut jag har tagit i mitt liv.... men det är det ansvaret vi tar på oss när vi väljer att ha djur.............


Vi visste ju att hon levde lite på "lånad tid" efter det att hon fått diagnoserna... men just detta gick oerhört fort... var inte helt beredd på att hon inte skulle få följa med hem igen..... Jonas slängde sig i en taxi o kom från jobbet.........



Älskade lilla Bluey tjockisen somnade in............. RiP Humpabumpa.... Vila i frid..... Sov i ro......... Vi ses sen......♥
Jag har dyrkat marken du tassat på...... älskat dig mer än jag kan beskriva i ord...... Lilla Storasyster, Fet, Bumpi.... min blåögda pratkvarn...... gospropp.......
Du fattas mig........................ ♥



Bluey visar upp sitt karaktäristiska "getskägg"... Nepp, hon hade inte läst rasstandarden så noga.... ;)


Systrarna ♥ Bluey längst ner i bild


Bluey ¤ Flamman


Bluey ¤ TinTin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar