2012-01-10

Mardrömmar...
Nån som brukar råka ut för läbbiga drömmar?
Jag gör det emellanåt - brukar vara ett tydligt tecken på att nåt inte riktigt är helt som det ska i kropp/knopp.

Som ju inte är någon större hemlighet har jag, sedan olyckan, väldigt svårt att sova... och när jag väl lyckas somna - så blir resultatet alltid att jag drömmer. Kommer inte alltid ihåg vad jag drömt, men en känsla, en aning.... en vag förnimmelse brukar alltid dröja sig kvar.... både bra o dåliga.
Har några välkända, återkommande drömmar som ger mig riktig ångest när jag vaknar, har ju haft dessa i många år nu. Troligtvis kommer jag få ha dem resten av livet - vissa saker sätter så stora spår att de aldrig försvinner... mattas av, förhoppningsvis.... men aldrig helt upphöra.
Men för att riktigt öka på det jobbiga så började jag även drömma otäckt om katterna... Faktiskt första gången jag drömmer om dem.... visst spökar de för mig.... Ser en svans i ögonvrån... Blir ibland helt övertygad om att Flamman ligger på sin huvudkudde bredvid mig o spinner.... Jag känner henne komma smygande ner in under täcket längs min rygg.... Oftast sker detta när jag är mitt mellan sömn o vaken.... Vid dessa tillfällen brukar jag bara fortsätta blunda och vara tacksam över att mina änglar spökar för mig....

Men dessa mardrömmar, är något helt annat... Jag har ju en väldigt livlig fantasi, tror att detta hjälper till att skruva till drömmarna för mig... Är helt övertygad om att det jag upplever är på riktigt, vet inte hur många ggr jag har vaknat skrikande i ren panik.... tårarna sprutar, pulsen rusar, hyperventilerar....... panikångest...... hela kroppen är inställd på fara.... alla sinnen på helspänn..... varenda varningslampa lyser och larmet går.... R E D __ A L E R T !
Att vakna i detta tillstånd är ju mindre angenämt... det tar mig oftast en rejäl stund, ibland timmar, att lugna ner mig....
Varifrån kommer detta... tja, ingen aning. Varför? Vet inte. Hur får man stopp på det? Bra fråga.... Det här inträffar några ggr per år så det är ju inte nåt som sker varje vecka.... men när det har hänt, så mår jag inte så bra ett litet tag efteråt. Det är fruktansvärt.

Nå, då har jag fått lämpa av mig lite ångest......

Krigandet med diskmaskinen fortsätter.... kanske får den flytta hemifrån.... till återvinningen. Vi får väl se.

Dagens angenäma i-landsproblem = jag har träningsvärk! ;p

Avslutar med en radda bilder från FB som jag av en eller annan anledning tycker om.....


Sååå sant! ♥






Sant!


;p Hihi!


Japp så e det! ALLA e rädda för mig! ;p


Ja inte nog med mardrömmarna... jag hör ju röster åxå.... ;p

Å så öser vi på med lite videos åxå! =)


Klockrent, nu måste jag ligga i lite o träna grabbarna! ;p


Cool kuse!

Till sist nåt tänkvärt....
Om en hund vore din lärare, skulle du kanske lära dig saker som dessa:

■ När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
■ Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.
■ Bits inte när det räcker med att morra.
■ Låt andra veta när de inkräktar på ditt område.
■ Spring, hoppa och lek en stund varje dag.
■ Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.
■ Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.
■ Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset.
■ När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen.
■ Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.
■ Njut av den enkla glädjen i en promenad.
■ Var lojal.
■ Låtsas aldrig vara något du inte är.
■ Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det.
■ När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar