2012-01-08

Nytt År, hej vad tiden går...
Jahupp, då har det ramlat iväg å blivit 2012 då alltså.... Något sent får jag väl passa på o önska alla en God Fortsättning, bättre sent än aldrig. ;p

Jag ska väl försöka ta o summera ihop året som gått.... helt klart ett skitår... när jag får lite motivation till det.

2012 hade väl åxå kunnat börja något bättre. TinTin tyckte att även han skulle bli klo-less... så när de kutade runt i skogen i förra veckan så måste han ha fastnat rätt rejält för hela klon e borta.
Herre min skapare vad det blödde.... Jag fixar ju det här med blod dåligt, men det var bara att bita ihop.
Det blev såklart en snabbkoll hos veterinären, finns inte en tillstymmelse till klorester kvar, puts väck - liksom pulpan. Den stora frågan var även hur mkt av klobenet som rykt....
Enligt vetten så är detta sätt tydligen väldigt ovanligt när de bryter klor, att de gör det så... hmmm... vad ska man säga, ingående ordentligt.... (nä jag vet inte hur mkt vinthundar/whippar/greys de får in där m brutna klor iofs.) Men varför är jag förvånad.... våra grabbar lyckas ju med det mesta. TT var väl avis på brorsans framtå så han fixade en baktå själv.... *djup suck*
Han var så otroligt duktig när de kände runt inne i såret efter rester - tyckte det var lite läskigt så han höjde ena ögonbrynet... och slickade sig lite runt munnen... älskade, underbara hund! ♥

Men detta har ju gjort att lilla Prinsessan (Prinsen) på (Fj)ärten har stora bekymmer.... hans tillvaro har vänts upp & ner.... Eftersom HAN (dvs Viper) är komplett övertygad om att han är Centrum av Universum - förstår han inte riktigt att TinTin helt plötsligt får mer fokus än han själv...... staaaaaaaaaackars lilla Fjant..... ;p

I går kväll kom jag hem efter en luvlig (nej, inte felstavat! ;p) wknd i Gbg hos Ste. ♥ Där jag har härjat runt i dagarna 3. Nja, härjat var väl att ta i kanske - men terroriserat kan jag skriva under på!

Nu har jag bevistat MyDog-mässan för första ggn, spännande, intressant o kul. Hejjade på Carola J, folket från Enskede Hund&Katt + shoppade en del, såklart. ;p
Passade åxå på att ramla förbi Hundkapp/Greyhound-montern på mässan... jag var ju där lite i studiebesöks-syfte, för att spana på hur de gör. Pratade med alla glada människor o knäppte lite kort. 7HS tillsammans med GHK som stod för den fina montern på rastorget. =)

Annars har det blivit en del "tjöta hål i hövvet på" såklart. Har käkat gött, blivit bortskämd & omhändertagen... underbart att kunna ladda batterierna så. =)
Välbehövligt att få komma bort lite o bara vara jag ett tag, luvligt! ;)

Har dessutom aldrig råkat ut för tågresor som gått så otroligt bra o felfritt. Var framme båda resorna innan utsatt tid. ^^ D gick som tåget.. ;p

Gissa om det var 2 lyckliga jyx när matte kom hem.... Vippe hämtade vante efter vante efter vante efter vante.... o när vantarna var slut, ja då började han hämta leksaker -en efter en- istället. ♥
TT var lite mer cool, som alltid när det gäller honom... han konstaterade att nu va matte = hans huvudkudde, hemma igen.
Detta var första ggn som jag någonsin varit borta ifrån dem, men de överlevde såklart det åxå. De har ju blivit stora pojkar. =)

Fick kika på lite bilder hos S... som jag inte sett tidigare.... kanske tur det.... men när jag nu kommit hem och mitt andra, gamla mail-konto började skrika högt om risken för att det blivit kapat - gjorde jag 'misstaget' att skumma igenom några gamla mail från tiden då bilderna togs....... Jag är inte på något sätt tappad bakom en vagn, har varit högst medveten om riskerna - men trots att det är flera år sedan.... när man börjar lägga ihop 1+1....... o inte bara kan läsa sig till eller får vissa händelser beskrivna för sig........ *blundar* >.<
Vissa människor får på tok för lite cred för vad de gör..... Och verkligheten utanför den skyddade glasbubblan vi lever i....... den är nog fan så svår att ens föreställa sig.......
Ibland är det nyttigt att bli påmind om det.... en fet spark i baken lixom, reality check...

När jag läste dessa mail kunde jag dessutom inte undgå att märka o inse hur fruktansvärt dåligt jag mådde själv då, såklart av helt andra orsaker..... orsaker som fortfarande hemsöker mig....... Var lite trasig o krackelerad.... Och ego...... Life's a bitch osv. Minnena sköljde över mig i vågor, mindre angenämt..... Jag hade inbillat mig att jag hade begravt allt det gamla nånstans djupt ner, men det behövdes inte mkt för att det skulle bubbla upp till ytan igen. Jaja, det som inte dödar - det härdar.... eller hur det nu va... :p

Dagens irriterande i-landsproblem är att diskmaskinen bråkar... Min vilda gissning är att pumpen har ballat ur och inte orkar driva runt spolar-armen längre. Apparaten är ju visserligen till åren kommen nu, men men. Får väl jobba lite manuellt då istället, bara nacken som tar stryk av det. ;p

Och så avslutar vi med en liten men ack så klockren video.... helt klart tänkvärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar