2012-06-02

Tiden den går...
... javisst gör den det... o jag hinner inte med allt som jag skulle vilja emellanåt. Därför blir bl.a bloggen lidande. Känns mest som om jag uppdaterar det som händer på FB istället.
Funderar ibland på att skaffa Twitter istället - verkar så enkelt... Ja, jag är lat. ;p

Så vad har då hänt. Jo, grabbarna har varit hos hundfysioterapeuten Therése och fått MVG - de är fullt rörliga!! Så nu har vi dragit igång tränandet på banan igen. Till grabutternas STORA glädje så fick de premiärträna förra helgen. Det gick som tåget för TinTin - men Viper tappade tyvärr trasan i sista böj. Inte första ggn han gör det, nästa gång får jag se till harföraren att han verkligen ser till att hålla koll på hunden o i värsta fall stannar trasan så Vippe kommer fram t mål.

Tanken/planen var att de skulle får träna igen idag - men vädret har gjort att jag har mått som en ruttet lingon de senaste 2 dagarna... så det blev inget av det. Vi får sikta på nästa helg istället.

Men det är underbart att veta att grabbarna är i så fin form som det bara går, lite smått som ska fixas till... några cm som skiljer på TTs bakben - men inget omöjligt att fixa. Så fort det blir bra väder igen! =)

Nästa helg blir det banan för hela slanten - först starter-funktionär på lördagen & sen funktionär på Unghunds-/Prova-på-träningen på söndagen. Ska bli kul! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar