2012-09-19

Tiden den bara går & går...
Japp, det är bara att inse... jag är och förblir usel på att uppdatera bloggen. Det tar sån tid.... och största anledningen till det är att Blogger har blivit helt jävla uselt att använda.... det går inte att få bilderna som man vill utan den hittar på en massa egna formateringar som jag bara kräks på.... & som jag sen måste sitta o korrigera & rätta för hand... vilket tar en eeeevighet..... fy fan rent ut sagt!
=( Mkt trist är det.
Dessutom är det tyvärr sällan jag har några roliga/fina bilder att dela med mig av... & att bara skriva text tycker jag är lite trist i längden...

Nå, jag har gjort ett lite försök att göra bloggen mer intresserad för egen del - har ändrat utseendet lite.. Vet inte om jag direkt gillar det än - det är så färgfullt å "ljust".. ah well... vi får väl se.

Vad har hänt annars då... Tja sommaren kom och gick... Det var en hektiskt och spännande tid när klubben anordnade årets Hundkapps-SM.
Det hela avlöpte väldigt väl och jag är som alltid impad av klubben & våra medlemmar.
Några av de aktiviteter som jag var inblandad i var, förutom att vara starter som vanligt vid några av loppen + själva SM-finalerna, ytterligare en s.k ÖppenTräning/Unghundsträning, Stretchkurs för Sund Hund på banan där suveräna hundfysioterapeuten Therése Asplund Små & Stora Tassar tipsade om vikten av att underhålla sin hund för att förebygga skador, snedbelastningar eller annat onödigt. Det var jättekul & mkt uppskattat. Sånt värmer. =)

Jag fick chansen att se Sveriges snabbaste hundar - både på Whippet- & Greyhound-sidan. Spännande var det... emellanåt finner jag mig själv bara stående med ett brett leende på läpparna och med ståpäls på armarna.... så härligt är det. =)
Kika in på klubben SHS-hemsida för att se lite bilder och läsa om eventet.

Grabbarna har åxå tränat lite som vanligt i sommar.
Vippe springer av hjärtans lust, även om han inte är precis snabb.
TT kutar och blir snabbare och snabbare för varje gång han tränar, om han inte råkar på en på tok för tung bana vill säga.
Vi var för några helger sen till Västerås och Hasslöbanan och då fick TT träna ihop med Emmaline's DS Häxöl - och hör o häpna.... TT vann över lilla Häxöl med några sekunder.
Jag vet inte vad det är som händer med min hjärna när mina hundar springer på banan... men den upphör lixom att fungera och klarar inte av att registrera det som sker ute på banan... Men det såg bra ut och TT uppförde sig som han ska.
TinTin sprang på 21,04 & Häxöl sprang på 21,12 - distansen var kort dvs, 295 m.
Viper sprang samma kort-distans på 22,19.
Synd att säsongen håller på att ta slut... men kanske, kanske... om jag lyckas få grabbarna, läs TT, i samma form tidigare nästa år så kanske vi kommer försöka få ihop ett Trial-lopp och då kanske, kanske... han får gå några starter.... ah well.... framtiden får utvisa.
Men ingen av dem har varit i lika bra form någonsin tidigare - som de varit i år... och bara det är en vinst i sig! =) ♥♥♥

Jag har tyvärr drabbats av flera envisa förkylningar/influensor - med tillhörande envis kikhosta. Det har varit riktigt segt och jag är nu inne på omgång 4, tror jag det är... usch. =(

I helgen som gick hade vi den senaste i raden av Öppen Träning/UH-träning - det var som alltid jätteskoj, men jättejobbigt. Marie G fotade några urläckra bilder som finns att se här (tror man måste va medlem på FB): http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151086762451589.437404.583096588&type=3

Dammade av kameran härom dagen o tankade över lite bilder som jag tog under vår korta semestervecka nere hos svärföräldrarna.....
Håll till godo...


TinTin ~ min vackra silvernos! ♥

TT softar i en av stolarna i uterummet... bästa platsen i hela huset!


Lilla Vippe slappar i en av hundbäddarna på golvet istället... najz med semester...

2 kommentarer:

  1. Men Blogger har nu en helt FANTASTISK mobilapp! Enkel, så jag har helt plötsligt börjat blogga mer :)

    SvaraRadera
  2. Haha, tack Jeanette - men det gör ingen skillnad för min del eftersom jag inte har nån telefon som stödjer appar. =)

    SvaraRadera