2013-02-15

Mera snö
Japp... jag som hade hoppats på att det skulle bli vår snart... blev grundligt lurad då det visade sig att det öste ner ännu mera lappmögel. Det hade varnats om ytterligare en snöstorm - men det var inget som, tack o lov, vi råkade ut för.

Däremot har min nacke bråkat med mig mer än lovligt den senaste tiden... det tungt när det händer, även om man e van.... men men, bara att vänta på att det går över.

Nu har Årets Hund(ar) 2012 blivit utsedda av SHCF.
Vilket finns att läsa om i senaste numret av Svensk Hundkapp

Årets Greyhound - No More Legend
Årets Whippet - Xanté
Årets Greyhound tik - O´Såfina
Årets Whippet tik - Wake Up Call
Årets Greyhound Sprint - Mr Benchmark
Årets Greyhound Rookie - I Am Knatte
Årets Greyhound Veteran - Talisker
Grattis till alla.

Även jag har bidragit lite till innehållet i senaste nr av kapp-tidningen. Blev ombedd att skriva lite om klubbens medverkan på Hundmässan i december.... så jag gjorde då ett tappert försök. ;)

Längtar till vår... o enligt tävlingsschemat så går klubbens första tävling av stapeln i början av Maj.... om nu väder och vind tillåter detta och inte snön biter sig fast längre än absolut nödvändigt.... Jag vet 2 randiga grabbar som åxå längtar tills de får chansen att jaga trasan igen... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar